آخرین اخبار
کد مطلب: 126085
رهبر انقلاب: جمهوري اسلامي، جمهوري عزت است/ در هيچ سطحي با آمريکا مذاکره نخواهد شد
تاریخ انتشار : 1398/06/26 12:08:46
نمایش : 809
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاکيد کردند: سياست فشار حداکثري در مقابل ملت ايران پشيزي ارزش ندارد و همه مسؤولان جمهوري اسلامي يک‌صدا معتقدند با آمريکا در هيچ سطحي مذاکره نخواهد شد.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي صبح امروز (سه‌شنبه) با اشاره به هوشياري عميق و تحسين‌برانگيز مردم در مقابل توطئه‌هاي دشمنان در چهار دهه گذشته، تنها راه علاج مشکلات کشور را تکيه به مردم و جوانان و جدي گرفتن ظرفيت‌هاي داخلي دانستند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمريکايي‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحميل خواسته‌هاي خود و اثبات تأثيرگذاري فشار حداکثري بر ايران خواندند و تأکيد کردند: سياست فشار حداکثري در مقابل ملت ايران پشيزي ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوري اسلامي يک‌صدا معتقدند که با آمريکا در هيچ سطحي مذاکره نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصيلي حوزه‌هاي علميه، مجالس عزاداري حضرت اباعبدالله عليه‌السلام در محرم امسال را پر رونق‌تر از هر سال دانستند و خاطرنشان کردند: اين حقيقت پر معنا نشان مي‌دهد که پيوند مردم با اهل‌بيت عليهم‌السلام يک پيوند مستحکم است و برغم انبوه تبليغات دشمنان عليه مقدسات و با وجود انواع سرگرمي‌ها و جاذبه‌هاي گوناگون براي جوانان، با فرا رسيدن محرم، امواج عظيم مردمي که اغلب نيز جوانان هستند به سمت خيمه حسين‌بن‌علي عليه‌السلام حرکت مي‌کند و ملت ما در زير خميه حضرت اباعبدالله به راه خود ادامه مي‌دهد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه با اشاره به برخي مسائل مهم روز، گفتند: ملت ايران در مواجهه با موج تبليغاتي گسترده، عظيم و عميق دشمن عليه کشور و مقدسات در حال تصميم‌گيري است، البته در مقابل اين امواج غالباً پنهان و زيرزميني که گاهي در گوشه‌اي از کشور نيز خود را نشان مي‌دهد، دستگاههاي مختلف هوشيار هستند، اما مهم، نقش مردم است.
ايشان با تأکيد بر اينکه زمام بهبود امور کشور به دست مردم و بويژه جوانان است، افزودند: عزم، تصميم، بصيرت و ايمان مردم مي‌تواند کشور را به نقطه مطلوب برساند و بر همين اساس است که مکرراً بر جدي گرفتن ظرفيتهاي داخلي در همه بخشهاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و امنيتي تأکيد و تکيه مي‌کنيم.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفتهاي کشور در علم و فناوري و همچنين خبرهاي خوب از بخش توليد، گفتند: در بخش توليد، غفلتها و کوتاهي‌هايي وجود داشته است اما حرکتهاي خوبي به سمت اهداف مطلوب در جريان است که ان‌شاءالله مردم آثار آن را خواهند ديد.
ايشان با تأکيد بر اينکه علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، افزودند: به بيگانه نبايد نگاه کرد، به فلان دولت و فلان دولت نبايد اميد بست، به نشست و برخاست با ديگران نبايد اتکال کرد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته اين حرف به معناي بستن باب مراوده با دولتهاي عالم نيست، ما اهل مراوده و گفت‌وگو و نشست و برخاست هستيم اما نبايد کارهاي کشور را به نشست و برخاست با ديگران موکول کرد. هر چه مي‌توانيد از امکانات دنيا استفاده کنيد اما علاج در داخل کشور، و حل مشکلات به دست مردم است.
ايشان با اشاره به حرف نو و راه جديدي که جمهوري اسلامي ايران در دنيا پيش گرفته است، استقبال بيگانگان و عوامل نظام پوسيده سرمايه‌داري غربي از اين راه پر افتخار را ناممکن دانستند و افزودند: آنها هر چه بتوانند دشمني کرده و مي‌کنند اما بحول و قوه الهي اين کارها به جايي نرسيده و نخواهد رسيد و ملت بر دشمنان خود بويژه آمريکا پيروز خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در خصوص هدف آمريکايي‌ها از مطرح کردن مجدد موضوع مذاکره با ايران گفتند: همه بايد بدانند و توجه کنند که اين يک ترفند است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مواضع متفاوت مقام‌هاي آمريکايي در خصوص مذاکره افزودند: گاهي مي‌گويند مذاکره بدون پيش‌شرط، گاهي نيز مي‌گويند مذاکره با ۱۲ شرط. اينگونه سخنان يا ناشي از سياست آشفته آنها است و يا ترفندي براي سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوري اسلامي سردرگم نمي‌شود، چرا که راه ما روشن است و مي‌دانيم چه مي‌کنيم.
ايشان هدف آمريکايي‌ها از مذاکره را نه يافتن راه‌حل عادلانه، بلکه تحميل خواسته‌هاي گستاخانه دانستند و گفتند: اين حرف را که هدف آمريکا از مذاکره، تحميل است قبلاً بنده مي‌گفتم اما آنها اين‌قدر گستاخ شده‌اند که امروز اين واقعيت را خودشان هم به زبان مي‌آورند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان اخير يک مقام آمريکايي که گفته بود بايد با ايران سر ميز مذاکره بنشينيم و ما فلان چيزها را بگوييم و ايران قبول کند، خاطرنشان کردند: براي اين نوع مذاکره بايد به سراغ همان کساني بروند که به‌عنوان گاو شيرده آنها عمل مي‌کنند. جمهوري اسلامي، جمهوريِ مؤمنين، جمهوري مسلمين‌لله و جمهوري عزت است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه به تبيين اهداف آمريکا از سياست فشار حداکثري و در عين حال، تلاش براي کشاندن ايران پاي ميز مذاکره پرداختند و گفتند: سياست دولت آمريکا، فشار حداکثري به ايران در قالب تحريمهاي گوناگون، تهديد و ياوه‌گويي‌هاي مختلف است، چرا که دولت کنوني آمريکا معتقد است با رودربايستي و تعارف نمي‌توان جمهوري اسلامي را به زانو درآورد و وادار به تواضع و قبول کرد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: رژيم ايالات متحده به دنبال آن است که هم براي رقباي داخلي خود و هم براي اروپايي‌ها اين را به‌عنوان يک سياست قطعي جا بيندازد که تنها راه مواجهه با ايران، فشار حداکثري است.
ايشان با اشاره به اذعان آمريکايي‌ها و متحدان آنها به ناکام ماندن سياست فشار حداکثري در به زانو درآوردن ايران، گفتند: هدف آنها از مذاکره اين است که به همه ثابت کنند فشار حداکثري جواب داد و مسئولان جمهوري اسلامي بر خلاف آنکه مي‌گفتند مذاکره نمي‌کنيم مجبور شدند پاي ميز مذاکره بيايند، بنابراين تنها راه مواجهه با ايران، فشار حداکثري است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اگر دشمن توانست اثبات کند که فشار حداکثري علاج کار ايران و مؤثر بر روي ايران است، ايران و ملت عزيز ما ديگر روي آسايش را نخواهند ديد، چون پشت سر همه سياستهاي مستکبرانه آمريکا اين سياست قرار خواهد گرفت و از اين به بعد، هر چيزي را که قلدرانه از جمهوري اسلامي مطالبه کنند، اگر به آنها «چَشم» گفتيم، مسئله تمام است اما اگر «نه» گفتيم دوباره فشار حداکثري آغاز خواهد شد.
ايشان، علت اصرار آمريکايي‌ها و واسطه کردن برخي اروپايي‌ها براي مذاکره و ديدار را در همين چارچوب دانستند و افزودند: البته من راجع به اروپايي‌ها در يک وقت ديگر صحبت خواهم کرد اما علت اصرار آنها به اينکه اگر با رئيس‌جمهور آمريکا يک جلسه بگذاريد همه مشکلات شما حل خواهد شد، اين است که اثبات کنند فشار حداکثري در مقابل ايران يک سياست موفق است و بايد همين سياست را به کار بست.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: ما در مقابل بايد ثابت کنيم که سياست فشار حداکثري در مقابل ملت ايران پشيزي ارزش ندارد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي سخنان خود در خصوص مذاکره با آمريکا را در دو نکته جمع‌بندي کردند: ۱) مذاکره با آمريکا يعني تحميل خواسته‌هاي آنان بر جمهوري اسلامي، ۲) مذاکره يعني نمايش موفقيت سياست فشار حداکثري آمريکا.
ايشان افزودند: براي همين است که مسئولان کشور از رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه و ديگران، يک‌صدا اعلام کردند که با آمريکا مذاکره نخواهيم کرد نه مذاکره دوجانبه نه چند جانبه.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: چنانچه آمريکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌اي که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهاي عضو معاهده که شرکت و با ايران صحبت مي‌کنند، آمريکا هم مي‌تواند شرکت کند، اما در غير اين‌صورت هيچ مذاکره‌اي در هيچ سطحي بين مسئولان جمهوري اسلامي و آمريکايي‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نيويورک و نه غير آن.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با بيان اينکه در طول ۴۰ سال گذشته جمهوري اسلامي در مواجهه با انواع ترفندها قرار داشته است و دشمنان نتوانسته‌اند ايران عزيز را مغلوب کنند، خاطرنشان کردند: سياستهاي آنان يکي پس از ديگري مغلوب سياستهاي جمهوري اسلامي شده است و بعد از اين نيز جمهوري اسلامي بحول قوه الهي آنها را مغلوب خواهد کرد و پيروز و سربلند از ميدان خارج خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس